Cviky pro záda   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Přítahy horní kladky jednoručně (one-arm pull-down)    
     
   
 


Velmi málo používaný cvik, kterým lze řešit stranově nevyrovnaný rozvoj zádových svalů.

Sedíte pod kladkou bokem k opěrce o kterou se zapřete volnou rukou. Druhou paží stahujete kladku drženou za jednoruční adaptér, nebo (možná lépe) za pásek používaný při cvičení nohou na spodní kladce, převlečený přes zápěstí (tím odpadají potíže s úchopem).

Pohyb je vedený loktem k tělu v boční rovině trupu. Směrem nahoru nádech, s přítahem lokte k trupu výdech.

Poznámka: Se vší pravděpodobností lze takto jednostranně simulovat i ostatní přítahové cviky na horní kladce, ovšem v našem konkrétním případě jsme omezeni konstrukčním provedením kladky, kdy kladkový řetěz striktně dovoluje tah pouze v jednom směru.

Zaměření: V tomto provedení procvičí zádové svaly komplexně s důrazem na široký zádový sval.

 

 

   
             
 

Držení pásku.

   

S páskem

   
             
  Ale jde to i s normálním adaptérem.     S adaptérem    
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení