Cviky pro záda   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Přítahy horní kladky za hlavu (back lat pull-down)    
     
   
 

Posadíte se pod kladku, kterou držíte širokým úchopem nadhmatem - tzn. až za kosé části držadla.

Trup je rovně, páteř by měla procházet v prodloužení lana kladky. Hlava je zpříma, brada lehce zatažená směrem k hrudní kosti. Stehna jsou zafixována pod stehenní opěrkou, aby vás hmotnost závaží nezvedala do vzduchu.

Držadlo přitahujete s výdechem za hlavou k horní části trapézových svalů. Lokty po celou dobu pohybu držíte přibližně pod tyčí kladky. Velkou chybou je pro nezvládnutí závaží nahrbení trupu a vystrčení hlavy dopředu. S nádechem se vracíte do výchozí polohy nad hlavou.
Obecně cvičit přítahy za hlavu příliš nedoporučuji. Může docházet k přílišné traumatizaci ramenních kloubů.

Zaměření: Procvičí zádové svaly komplexně s důrazem na široký zádový sval. (Buduje šíři zad.)

 

 

   
             
 

A takhle by to opravdu vypadat nemělo.

   

Takhle ne!!

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení