Cviky pro záda   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Stahování protisměrných kladek v sedě na šikmé lavici    
     
   
 

Technický cvik na pohled nenáročný ale dosti těžký na správné naučení.

Lavička je vysunuta mírně před pomyslnou osu spojující protisměrné kladky. Sedíte na lavici, v horní pozici jsou paže natažené s dlaněmi směřujícími vpřed. Nyní se snažíte přitáhnout lopatky k sobě a lokty k bokům. Úmyslně hovořím o loktech, protože předloktí a ruce by měly tvořit pouhé pasivní mechanické pojítko mezi loktem a kladkou, byť se během pohybu dlaně vytáčejí směrem k ramenům.

Obávám se, že ale i tento poměrně složitý popis je stále podstatně jednodušší než samotné provedení cviku. Problém je v tom, že většina z vás při tomto pohybu bude velkou měrou zapojovat ohýbače paží.

Pokud se tak děje, pokuste se tahat kladky jen dvěma či třema prsty a soustřeďte se na maximální uvolnění bicepsů paží během samotného cviku.

Zaměření: Cvik určený k procvičení mezilopatkových svalů

 

 

   
             
  Držení při problémech s nadbytečným zapojováním ohýbačů paží. Kladky držíte jen konečky prstů.        
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení