Cviky pro záda   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Přítahy jednoručky v předklonu s loktem od těla    
     
   
 

Do ruky uchopíte jednoruční činku, opačnou nohou si kleknete na lavičku a opřete se o volnou ruku. Záda jsou prohnutá a zpevněná.

Činku z natažené ruky přitahujete k rameni, v horní fázi je loket v prodloužení osy ramen, předloktí je kolmo k podlaze.

Trup nepřetáčejte za pracující paží. Neulehčujte si cvik dopomocnými pohyby celého těla. Směrem dolů nádech - směrem opačným výdech.

Zaměření: Procvičí svaly v horní části zad. Buduje tedy především jejich masivnost.

 

 

   
             
  Varianta: Přítahy jednoruček s lokty od těla v leže na břiše
Cvik se uplatní především u cvičenců s momentálními problémy se zády v bederní oblasti. Jeho nevýhodou je, při vyšších hmotnostech závaží, ztížené dýchání způsobené tlakem hrudního koše na opěradlo. Sklon lavice nesmí být příliš velký, aby nedocházelo k nadměrnému zapojení trapézových svalů.
   

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení