Cviky pro záda   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Pákové veslování jednoručně    
     
   
 

Jde o jednoruční variantu pákového veslování. Některé přístroje zkonstruované pro pákové veslování vám nemusí jednoruční cvičení dovolit, potom lze s povděkem použít prapůvodní variantu s činkou „zapíchnutou“ do rohu místnosti. Ovšem tuto alternativu využijte pouze ve vlastní tělocvičně, či po konzultaci s majitelem fitu - v rohu místnosti po vás zůstane pěkná „myší“ díra.

V stoji rozkročném, se žerdí vedenou mezi nohama, předkloníte trup do přibližně vodorovné polohy - záda držíte prohnutá, nesmíte se pod vahou nářadí ohnout. Činku drženou jednou rukou za žerď (či za vhodný adaptér) přitahujete k trupu až po dotyk držadla či kotoučů. Loket ruky lehce odtahujete do stran. Nesmíte si pomáhat pohybem trupu - hrozí nebezpečí zranění bederní páteře. Směrem dolů nádech - směrem opačným výdech.

Zaměření: Velmi účinný objemový cvik na budování šíře zad s možností ovlivnit stranovou nevyváženost. Pro nižší používané hmotnosti je šetrnější k bederní páteři než obouruční provedení.

 

 

   
       
   
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení