Cviky pro záda   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Pákové veslování  (freestanding t-bar row)
Přítahy T činky
   
     
   
 



Opět jeden z legendárních cviků. Původní provedení spočívalo v naložení závaží na velkou činku jen na jedné straně a v zapření druhého konce do rohu místnosti či jiného vhodného místa. Žerď byla držena střídavým úchopem dlaněmi k sobě, případně za úzký adaptér podvlečený pod ní.

V současné době lze v posilovnách nalézt k tomuto účelu zkonstruovaný stroj různého provedení, princip cviku ovšem zůstal stejný.

V stoji rozkročném, se žerdí vedenou mezi nohama, předkloníte trup do přibližně vodorovné polohy - záda držíte prohnutá, nesmíte se pod vahou nářadí ohnout.

Příčné držadlo činky uchopené úzkým či středním úchopem nadhmatem (či případně za úzký paralelní adaptér) přitahujete k trupu až po dotyk držadla či kotoučů. Lokty rukou lehce odtahujete do stran. Nesmíte si pomáhat pohybem trupu - hrozí nebezpečí zranění bederní páteře. Směrem dolů nádech - směrem opačným výdech.

Zaměření: Velmi účinný objemový cvik na budování šíře zad, ovšem zapojují se i svaly ve středu zad.

 

 

 

 

 

 

 

 

   
             
  Je možno použít i adaptér navlečený na žerď činky.    

   
             
 

Varianta: Držení širokým nadhmatem
Varianta: Držení středním podhmatem
I u tohoto cviku (především při cvičení na přístroji) lze experimentovat s různými typy úchopu.

Zaměření: Při širokém držení se účinek přesune na horní část zad a bude mít vliv na jejich masivnost. U středního podhmatu zůstává víceméně zachován původní účinek cviku na šíři zad.

   

   
       
   
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení