Cviky pro záda   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Přítahy horní kladky s úzkým adaptérem
(close-grip lat pull-down)
   
     
   
 

K provedení tohoto cviku si připnete na horní kladku paralelní úzký držák. Uchopíte jej a sednete si na sedačku kladkostroje, stehna zapřete pod opěrky.

Ve výchozí poloze je třeba mít paže zcela vytáhlé nad hlavu, aniž by se cihly kladkostroje navzájem dotýkaly. Ve většině případů je třeba přestavit sedačku směrem dolů. Trup je mírně zakloněný a lehce obloukovitě prohnutý.

Vlastní pohyb začínáte vědomým přitažením lopatek k sobě a následně přitahujete adaptér k hrudníku. V této variantě cviku končíte u střední části hrudníku bez dalšího zaklánění těla. Nádech je ve fázi, kdy paže cestují nad hlavu a výdech když se blíží k hrudníku.

Zaměření: Procvičí zádové svaly komplexně s důrazem na široký zádový sval i svaly ve středu zad. Buduje tedy šíři i masivnost zad.

 

 

 

   
             
 

Varianta: Přítahy horní kladky úzkým úchopem nadhmatem
Velmi podobný účinek jako u základního provedení.

   

   
             
  Varianta: Přítahy horní kladky úzkým úchopem podhmatem
Opět podobně zaměřená varianta s větším podílem spolupráce ohýbačů paží.
   

   
       
   
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení