Cviky pro ramena (shoulders)   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Upažování v lehu na boku na šikmé lavici (one-arm incline dumbell lateral raise,
side-lying lateral raise)
   
     
   
 

Lehnete si bokem na šikmou lavici, velmi dobře lze použít (jak vidíte na fotu) šikmou lavici používanou na procvičování břišního svalstva. Najdete si dostatečně pohodlnou a zároveň stabilní polohu a můžete začít.

Cvičící paže mírně pokrčená v lokti je spuštěná před tělem, osa jednoručky je kolmá na trup, dlaň směřuje k hlavě. Upažujete podél lavice až do pozice, kdy je paže k podlaze v úhlu cca 60 stupňů. Celý pohyb je veden hřbetem ruky napřed.

Směrem nahoru nádech, při spouštění výdech.

Poznámka: Cvik je vhodný při problémech s nadměrným zapojováním trapézových svalů při procvičování ramen. V tomto případě je jejich spolupráce částečně eliminována.

Zaměření: V prvé řadě střední hlava deltového svalu, pokud povedete pohyb dlaní k trupu a malíčkem napřed, zapojí se částečně i zadní hlava.

 

 

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení