Cviky pro ramena (shoulders)   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Přítahy spodní kladky k bradě (cable upright rowing)    
     
   
 

Tento cvik můžete provádět se dvěma způsoby držení - buď použijete úzký paralelní adaptér a držíte jej hřbety rukou dovnitř, nebo kladku taháte za rovný adaptér držený v šíři cca 20 cm nadhmatem.

U paralelního vnitřního úchopu se pravděpodobně zdůrazňuje účinek na střední delt. Od stehen taháte s výdechem kladku k bradě - lokty jsou stále nad adaptérem, to je důležitý detail. (V závěrečné fázi cviku s adaptérem lze navést účinek cviku i na zadní hlavu deltových svalů a to pokusem o „roztržení“ adaptéru.)

Na rozdíl od přítahů s velkou činkou lze tento cvik bez větších problémů zařadit i do tréninku začátečníků.

Zaměření: Střední část deltových svalů, podstatně spolupracují trapézové svaly. Podmíněně zadní část deltových svalů - viz předchozí text.

 

 

   
             
  S výhodou lze využít i takovéto vnitřní paralelní držení.    

   
             
 

Varianta: Přítahy spodní kladky k bradě v leže
                 (lying cable rowing)
Toto je maximálně izolovaná varianta přítahů k bradě. Lze doporučit zvláště při problémech se zády nebo začátečníkům.

Zaměření: Střední část deltových svalů, podstatně spolupracují trapézové svaly.

   

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení