Cviky pro břicho a pas (abdomen)   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Vysunování nohou v lehu na zádech vysoké (high leg slide up)    
     
   
 

V lehu na zádech na rovné lavici se chytnete rukama za hlavou desky či konstrukce lavice. Natažené nohy zvednete do svislé polohy kolmo k lavici. V optimálním případě jsou špičky mírně sklopeny k holením - „jdete“ patami napřed.

Aktivací břišních svalů se s výdechem snažíte provést "stoj na lopatkách". Pohyb směřujete kolmo na lavice či mírně pryč od sebe, v žádném případě ne směrem k hlavě!!! Mohlo by i dojít ke zranění v oblasti krční páteře!

Jak již vyplynulo z textu - jedná se o náročný cvik nevhodný pro začátečníky a při problémech s krční páteří.

Zaměření: Komplexně na břišní svalstvo.

 

 

   
             
 

Varianta: Vysunování nohou v lehu na zádech na šikmé lavici vysoké
                  (incline high leg slide up)
Obtížnost cviku významně zvýšíte jeho prováděním na šikmé lavici.

   

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení