Cviky pro břicho a pas (abdomen)   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Vznosy v lehu k hlavě (lying leg raise)
Úplné vznosy v lehu
   
     
   
 

V lehu na zádech na lavici, s držením rukama za hlavou, spouštíte lehce pokrčené nohy přibližně do úrovně desky.

Ve spodní poloze je třeba se snažit udržet přitisknutá bedra k desce. Pokud se příliš prohýbáte a bedra se tak dostávají mimo dotyk s podložkou, musíte pohyb směrem dolů zkrátit. Z této polohy přitahujete nohy nad trup, ve střední fázi se zvedá zadek z podložky a cvik končí s koleny těsně nad čelem.

Cvik svádí k dopomoci švihem nohou, proto je třeba se opravdu soustředit na jeho pomalé provedení. Při zpětném pohybu spouštíte zadek pomalu, rozbalujete se obratel po obratli. Dolů nádech - nahoru výdech.

Opatrně při problémech s krční páteří a není vhodný pro úplné začátečníky, obzvláště staršího věku.

Zaměření: Komplexně na břišní svalstvo s omezeným vlivem na šikmé břišní svaly.

 

 

   
             
  Varianta: Vznosy v lehu na šikmé lavici k hlavě
                  (incline leg raise)
Obtížnost cviku významně zvýšíte jeho prováděním na šikmé lavici.
   

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení