Cviky pro břicho a pas (abdomen)   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Vznosy ve visu nebo ve vzporu (hanging leg raise)    
     
   
 

Podle mého názoru asi nejnáročnější a “nejpříšernější“ cvik na břišní svaly. Je vám tedy už nejspíše jasné, že ho lze „nasadit“ jen pokročilým cvičencům s velmi dobře pracujícím břišním svalstvem.

Ve visu na hrazdě (pokud možno s fixovanými zády), nebo ve vzporu s oporou o lokty na speciálním stojanu, přitahujete kolena k ramenům.

V horní pozici tak dochází i ke zvednutí pánve a sbalení trupu. Nemá smysl cvičit cvik jen ve spodní pozici. Pokud nedokážete zvednout s nohama i celou pánev, zapomeňte na tento cvik a zatím se věnujte rozvoji břicha jinými prostředky – je jich určitě dost.

Zaměření: Tvrdošíjně se v literatuře uvádí jako cvik na spodní břicho, při popsaném provedení ale pracuje břišní svalstvo komplexně.

 

 

   
             
 

Varianta: Šikmé vznosy ve visu
                  (hanging leg raise twisting)
Obě kolena zvedáte střídavě k jednomu a druhému ramenu.

Zaměření: Zdůrazňuje se účinek na šikmé břišní svaly především v jejich dolní části.

 

 

 

 

 

 

 

 

   

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení