Cviky pro břicho a pas (abdomen)   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Úklony v sedě s jednoručkou (seated side bend with dumbbell,
dumbbell side bend)
   
     

   
 

Sednete si obkročmo na lavici, v jedné ruce držíte jednoručku, druhou si opřete v pase.

S výdechem provádíte úklon na opačnou starnu, než držíte činku. S nádechem se vracíte do kolmé pozice.

Po provedení daného počtu opakování vystřídáte strany.

Cvik lze samozřejmě provádět i v stoji, ale pro možné potíže s dostatečnou stabilizací pánve příliš nedoporučuji.

Za docela nesmyslné považuji cvičit se dvěma jednoručkami najednou, pouze zbytečně přetěžujete páteř a vaziva kloubů – obě činky se přece navzájem vyvažují, jde o rovnoramennou páku.

Zaměření: Šikmé břišní svaly + svaly ležící na zádové straně pasu.

 

 

   
             
  Varianta: Úklony na horní kladce v sedě
                 (seated cable side crunch)
Provedení je v podstatě stejné jako ve variantě s jednoručkou, pouze použijete horní tah kladky.
   

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení