Cviky pro břicho a pas (abdomen)   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Výkruty v sedu (seated bar twists, broomstick twists)    
     
   
 

Sednete si na konec lavice, nohy jsou mírně rozkročeny a zapřeny o podlahu. Přes ramena si položíte lehkou tyčku, nejlépe dřevěnou (čím lehčí tím lepší).

S tyčkou drženou oběma rukama provádíte výkruty do obou stran s malou výdrží v krajních polohách. Hlava se neotáčí, zůstává zafixovaná směrem vpřed. Výdech je v krajní poloze, nádech při průchodu střední polohou.

Cvik nesmíte provádět švihem a v krajních polohách nehmitat!

Naprostým nesmyslem hraničícím s hazardem s vlastním zdravím je použít naloženou velkou činku. Tyč s hmotou naloženou na jejích krajích se chová jako setrvačník a velmi lehce může dojít k těžkému poškození páteře!

Zaměření: Šikmé břišní svaly především v jejich horní části a rotátory páteře.

 

 

   
             
  Varianta: Výkruty v stoji. (Spíše nepoužívat)
                  (standing bar twists)
Tuto variantu vůbec nedoporučuji cvičit, možná tak v rámci lehkého procvičení. Je zde problém udržet dostatečně stabilní pánev a cvik pak vypadá všelijak.
       
             
 

Varianta: Výkruty v předklonu
                 (bent - over bar twists)
Náročnější cvik nevhodný pro starší cvičence a začátečníky.

Zaměření: Díky této pozici se účinek více přenáší i na spolupracující rotátory páteře.

                 

   

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení