Cviky pro nohy   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Zakopávání na stroji v lehu (lying leg curl)    
     
   
 

Trup spočívá na desce přístroje - nezaklánět se. Držíte se pod úrovní desky (držadla tak mají být umístěna). Koleno je v ose čepu na němž se otáčí páka se zátěží. Pokud ležíte mimo osu, tak se vám válec válí po patách a lýtkách.

Ze spodní polohy zvedáte závaží směrem k zadku, chodidla jsou v protažení nohou - tzn. nedělat úmyslně "fajfky". Jestliže je uděláte, vytvoříte podmínky lýtkovému svalu, aby se zapojil do flexe v koleni a šidíte tak ostatní svaly, které potřebujete procvičit. Na druhé straně můžete použít "fígl" - když v posledních opakováních uděláte "fajfky", bude to mít stejný efekt jako dopomoc tréninkového partnera.

Pánev zůstává po celou dobu přitisknuta k desce stroje - zadek nevystrkovat. Zpáteční pohyb přibrzďovat, ve spodní poloze neuvolnit úplně svaly, aby zátěž nedržela jen na vazivových strukturách kolenního kloubu. Při cvičení opět v těžší fázi - když zvedáte zátěž - výdech.

Zaměření: Skupina svalů ležících na zadní straně stehna spíše blíže ke kolenu. Určitě ne na zadek, jak se někdy cvičenci mylně domnívají.

 

 

   
             
  Nedělejte fajfky!!!     Nedělat fajfky    
             
 

Varianta: Zakopávání na stroji v stoji (standing leg curl)
Princip cviku je stejný, ohýbáte nohu v koleni proti odporu, tentokrát ve stoji.

Při pohybu vzad se nesnažte stále držet stehno u opěrky stroje, naopak v závěru pohybu ji stehno opouští.

Pokud nemáte speciální přístroj, lze využít i některé stroje na předkopávání – potom je vhodné stoupnout si na dostatečně vysokou podložku, koleno se tak dostane blíže k ose otáčení páky stroje a zároveň se sníží riziko ukopnutí palce nohy.

Zaměření: Skupina svalů ležících na zadní straně stehna, oproti provedení v leže blíže k zadku.

   

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení