Cviky pro nohy   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Předkopávání v sedu na stroji
(leg extension)
   
     
   
 

Nohy vsunete pod válec se zátěží a v pomalém tempu zvedáte do úplného natažení s malou výdrží nahoře. Dolů spouštíte kontrolovaně.

Neprovádějte dynamicky (švihem), nebo se z prospěšného cviku rázem stane ničitel kolen! Pokud máte s koleny problémy, neohýbejte nohy více jak do 90 stupňového úhlu. Výdech během zvedání břemene.

Poznámka: Využijte skutečnosti, že většina těchto strojů dnes již dovoluje přizpůsobení hloubky sedu. Pokud jste v sedačce příliš "zapadlí", tak většinou dochází ve spodní poloze k přílišnému "vylamování" kolen o přední část lavice.

Zaměření: Přední strana stehen - čtyřhlavý sval stehenní.

 

 

   
             
 

Varianta: Předkopávání v sedu na stroji jednonož
Tuto variantu můžete využít jednak pro zpestření tréninku a jednak při problémech se stranově nerovnoměrným rozvojem nohou. Cvičit můžete buď oběma nohama střídavě nebo provedením všech opakování nejdříve jednou nohou a poté nohou opačnou.

   

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení