Cviky pro lýtka a holeně   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Výpony s činkou v stoji (barbell calf raise)    
     

   
 

Je s podivem, jak v mnoha i velmi kvalitně až vysoce nadstandardně vybavených fitness centrech chybí přístroje zaměřené na lýtka. Potom ale nastává dilema, jak alespoň nějakým dostačujícím způsobem lýtka procvičit.

Jedna z možností je provádět výpony s činkou na ramenou přes hranu nějaké vhodné podložky. Ovšem pokud nemáte možnost tento cvik provádět na multipressu, je téměř nepoužitelný. Budete muset více dávat pozor na udržení rovnováhy a činky na ramenou, že z celého cviku nebudete skoro nic mít.

Naopak při cvičení na multipressu se jedná o zcela plnohodnotný cvik. Nezapomeňte si ale dobře obalit žerď činky. Přeci jenom hmotnosti používané při procvičování lýtek jsou dosti vysoké. Technika viz. výpony na přístroji v stoji. Směrem dolů nádech, s výponem výdech.

Zaměření: Komplexně trojhlavý sval lýtkový.

 

 

   
             
 

Varianta: Výpony na jedné noze s jednoručkou (one-leg calf raise)
Jednou z možností náhrady stroje na lýtka, či jako tvarovací a rýsovací cvik, jsou výpony na jedné noze.

Jako zátěž držíte na straně cvičící končetiny jednoručku, rukou druhou se přidržujete konstrukce nějakého stroje apod. Volná noha buď volně visí v prostoru, nebo, což se nám osvědčilo lépe, je zakleslá o lýtko nebo patu nohy procvičované.

   

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení