Cviky pro hrudník (chest)     

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Tlaky s jednoručkami v lehu na šikmé lavici hlavou dolů
(decline dumbbell bench press)
   
     
   
 

Cvičíte na lavici se sklonem cca 20 - 30 stupňů s opěrkami nohou, jaká se používá i při procvičování břišního svalstva, v lehu hlavou dolů. Při úhlu větším než zmíněných 30 stupňů je do cviku již příliš zapojen široký sval zádový a mohou se i dostavovat nepříjemné pocity v ramenou a oblasti krční páteře.

Výchozí pozice je s činkami po stranách trupu. Činky vzájemně svírají úhel přibližně 90 stupňů s vrcholem u palců. S výdechem tlačíte činky po nejkratší dráze (ne po obloučku) nad hrudník do napjatých paží, kde se činky téměř setkávají.

S nádechem spouštíte zpět k trupu. Dráha činek opisuje velké tiskací A s vrcholem nad hrudníkem. Při pohledu z boku vám ruce s činkami nemají přepadávat dopředu ani dozadu.


Poznámka: U tohoto cviku se používají poměrně velká závaží, což s sebou ale nese značné problémy při přesunu nářadí do startovní polohy a po odcvičení jeho odložení. V optimálním případě vám pomohou dva další cvičenci, kdy vám každý podá jednu činku. Pokud cvičíte sami, dejte raději přednost „rozpažkám“ ve stejné poloze.

Upozornění: Cvik a jeho varianty nejsou vhodné pro cvičence pokročilejšího věku, při problémech s vysokým krevním tlakem, při glaukomu a jiných očních chorobách a nehodí se ani pro úplné začátečníky.

Zaměření: Velký prsní sval v jeho spodní části - "podřezává" prsa.

 

 

Začátek

Konec

   
             
 

Jednoručky jsou vůči sobě v úhlu 90 stupňů.

   

   
       
   
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení