Cviky pro hrudník (chest)     

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Upažování na pec-decku (pec-deck,
pec-deck flyes)
   
     
   
 

Tento přístroj starší cvičenci možná znají jako „butterfly“ (motýlek). Český název se snad žádný běžně nepoužívá.

V sedě na stroji s rukama na držadlech jsou lokty ve stejné výšce jako ramena (případně nepatrně výše), v loketním kloubu je přibližně pravý úhel. Předloktí se po celou dobu snažíte udržet v kontaktu s opěrkami přístroje.

V zadní poloze je třeba nechat protáhnout svaly, pohyb vědomě nezkracovat (záleží na provedení přístroje, opatrně aby nedošlo k poškození ramenních kloubů).

V přední pozici končíte lehkým dotekem pák stroje. Při kontrolovaném pouštění zátěže vzad se nadechujete, při překonávání odporu přístroje vydechujete.

Zaměření: Střední a horní část velkého prsního svalu

 

 

   
             
 

Varianta: S lokty pod úrovní ramen
Pokyny jsou stejné jako u základního provedení pec-decku.

Sedák přístroje zvednutý tak vysoko, aby se lokty při cvičení dostaly pod úroveň ramen - díky takovému úhlu zatížení se účinek přesouvá na spodní snopce velkého prsního svalu.

Zaměření: Spodní a střední část velkého prsního svalu

   

   
             
  U žádné varianty nenechávejte lokty utéci do stran od opěrek přístroje.     Nepouštět lokty    
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení