Cviky pro biceps   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Bicepsový zdvih na multipressu v stoji (standing multipress curl)    
     
   
 

Jak jsem se již zmínil u francouzského tlaku na multipressu, v posilovně se dají vymyslet různá "zvěrstva". Toto je opět cvik z naší "dílny", čímž jako v předchozím případě nechci říct, že nebyl třeba objeven a cvičen i v jiných posilovnách nezávisle na nás.

V mírném stoji rozkročném uchopíte podhmatem žerď multipressu. Úchop je přibližně v šíři ramen eventuálně těsně vedle stehen.

S výdechem ohnete paže v loktech. Během pohybu tlačíte lokty mírně dozadu za trup, díky čemuž se nemusíte od činky příliš odklánět trupem. Když se ruce ocitnou v horní pozici, snažíte se hrudníkem naopak lehce namáčknout na žerď. Při zpátečním pohybu se nadechujete.

I u tohoto cviku můžete velmi snadno podlehnout snaze pomoci si při překonávání vyšších hmotností švihnutím celého trupu a zakláněním, i když to není tak snadné jako při použití volné velké činky.

Poznámka: lze provádět pouze na strojích u kterých se žerď protáčí v podélné ose!!! (To je dnes snad ale u většiny multipresů).

Zaměření: Přes na první pohled trochu bizarní provedení bicepsového zdvihu jde o zajímavý cvik. Podle mých subjektivních pocitů, které se shodují s pocity valné většiny ostatních cvičenců, účinek se přesouvá na bříško bicepsu ve spodní části - těsně nad ohbím lokte.

 

 

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení