Cviky pro biceps   

  Předchozí  Nadřazený seznam  Následující  

 

   
  Bicepsový zdvih velkou činkou v stoji (standing barbell curl)    
     
   
 


V mírném stoji rozkročném uchopíte podhmatem velkou činku, tzn. ve startovní pozici s nataženými pažemi s činkou u stehen směřují dlaně vpřed od těla. Úchop je přibližně v šíři ramen eventuálně těsně vedle stehen.

S výdechem ohnete paže v loktech. V horní poloze je žerď činky před hrudníkem přibližně v úrovni krku. Nenechejte ji spadnout vlastní vahou až na hrudník! Při zpátečním pohybu se nadechujete.

U tohoto cviku můžete velmi snadno podlehnout snaze pomoci si při překonávání vyšších hmotností švihnutím celého trupu a zakláněním. Lehce si tak můžete zranit záda.

Zaměření: Biceps paže komplexně.

 

 

   
             
 

Varianta: Bicepsový zdvih velkou činkou v stoji širokým úchopem (standing wide - grip barbbell curl)
Od základního provedení se liší šíří úchopu, je přibližně o pěst na každé straně širší.

Zaměření: Účinek se částečně přesouvá na krátkou hlavu bicepsu, takzvaně podřezává biceps.

   

   
             
 

Varianta: Bicepsový zdvih velkou činkou v stoji úzkým úchopem (standing close - grip barbbell curl)
Držení je užší než ramena - přibližně před stehny. S výhodou lze využít u tohoto provedení EZ tyče.

Zaměření: Účinek se částečně přesouvá na dlouhou hlavu bicepsu, zvýrazňuje jeho vrchol.

 
 

 

 

 

   

   
             
  Předchozí  Nahoru  Následující     Diskuze o cvičení